.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توسعه متوازن، تنها راه پيشرفت سوادكوه

یکی از کاربران شمال نیوز در مطلب ارسالی خود تحت عنوان " آقای ادیانی -نماینده محترم سوادکوه در مجلس شورای اسلامی- : ببخشید ... چند لحظه ... " به بررسی عملکرد یکی از نمایندگان حوزه انتخابیه خود پرداخته است. مطلب ارسالی این کاربر در زیر آمده است:

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با توجه به وظايف و اختياراتي كه دارند مي توانند منشا توسعه و پيشرفت حوزه انتخابي خود شوند و اگر مدت نمايندگي آنان بدون ثمر بگذرد توسعه نيافتگي مضاعف بدليل جهش حوزه هاي ديگر را شاهد خواهيم بود.

شهرستان سوادكوه بدلايل گوناگون كه يكي از آن دلايل؛نمايندگان نه چندان قوي و تاثير گذار بودندفاصله زيادي از توسعه دارد اما شهرستان سوادكوه با راي بالايي كه به دو نماينده خود در مجلس هشتم داد وتاثيرگذار بودن نسبي آنان در تصميم سازيها و تصميم گيريهاي كشوري و استاني و ارتباط كاري نزديك آن دو در شروع فعاليت موجب دلگرمي و اميدواري مردم شهرستان شد و فعاليتهاي آنان دراين مدت قابل تحسين بود كه البته نمره آنان پس از اتمام ماموريتي كه مردم حوزه انتخابيه برعهده آنان قرار دادند لحاظ خواهد شد.

بررسي عملكرد جناب آقاي عزت ا... اكبري را به فرصتي ديگر وا مي گذاريم اما توجه به عملكرد جناب آقاي دكتر علي ادياني راد مباحثي را در افكار عمومي بوجود آورده است كه موضوع اين گفتار است. دكتر علي ادياني راد با توجه به قدرت بيان و اقناع و پيگيري مجدانه همواره مورد احترام است ليكن توجه خاص ايشان به بخشي خاصي از حوزه انتخابيه و ورود پررنگ در برخي تصميمات غير كاري و يا خارج از موضوع ،نگارنده را بر آن داشت تا نكاتي را بنگارد.

از مجموع بيش از 290 حضور و نشست و و بازديد از پروژها در 8 ماهه اول سالجاري كه درحوزه انتخابيه و با رايزني جناب آقاي ادياني انجام گرفته است، 68 مورد در سوادكوه بوده است كه از اين تعداد 40 مورد به بخش شيرگاه و 28 مورد به بخش مركزي انجام گرفت و از طرف ديگر از فروردين تا آبان ماه سال 1388 با رايزني ايشان 17 وزيريا مديران كل استاني از حوزه انتخابيه (قائم شهر و جويبار و كياكلا و سوادكوه) بازديد كردند كه 3 مورد به بخش مركزي و 8 مورد به بخش شيرگاه و 6 مورد به ساير حوزه انتخابيه حضور يافتند و با نگاهي به جمعيت بخش مركزي (42680000 نفر) و بخش شيرگاه (23750000نفر) و وسعت بخش مركزي بيش از(1500 كيلومتر) وبخش شيرگاه (حدود 600 كيلومتر)است همچنين در زمان انتخابات دوره هايي كه به عنوان كانديدا فعال بوده اند شهرها و بخشها و روستاها ي كل سوادكوه از شما حمايت همه جانبه انجام داده اند ولي با بررسي فعاليتهاي انجام گرفته در مي يابيم كه در توزيع شاخصهاي فوق عادلانه رفتار نشده است.

از طرف ديگر ورود پررنگ نماينده اول حوزه انتخابيه (قائم شهر و جويبار و كياكلا و سوادكوه) در برخي فعاليتهاي عموما غيركاري و مربوط به قوه مجريه از جمله در چينش نيروها و تاكيد بر معرفي گزينه مورد نظرخود نيز جاي انتقاد دارد .

در باره بحث احياي شركت زغالسنگ البرز مركزي و نساجي قائم شهر نيز سخناني از طرف جناب آقاي ادياني راد بيان مي شود كه از تقابل دو نماينده شهرستان سوادكوه خبر مي دهد.معتقدم احياي شركت زغالسنگ البرز مركزي و نساجي قائم شهر اگرخداي نكرده با موانع غير قابل عبور مواجه شود و عملي نگردد ،مسوليت آن بر عهده جناب آقاي اكبري خواهد بود و اگر اين دو طرح انشاء ا... با موفقيت به سرانجام برسد موجب خوشحالي زائد الوصف هم استانيها و هم شهريهايي ما خواهد بود و نمره اين موفقيت را بايد به كسي داد كه دهها هزار سي دي و نوارسخنراني و رسانه هاي مكتوب و غير مكتوب آن را به نام نماينده ديگر حوزه انتخابيه كه - جناب آقاي ادياني نيست – مي شناسندو همگان بايد با دعا به محضر ايزد متعال و همراهي و همكاري با پيگير كننده اين دوطرح عظيم وياري مسولان دولتي به آينده آن اميدوار باشيم و با اشاعه اميد به مردم ، خلق خدا را شاد كنيم و از بيان سخنان نااميد كننده خود داري كنيم،هرچند معتقدم موانع و ضعفها را بايد موشكافانه بررسي و راهكار ارائه داد و ليكن با تقسيم كارمنطقي همراه هم آن را به سر منزل مقصود رساند و هردو نماینده در موفقیتها و ناکامیهای حوزه انتخابیه دخیلند ومطمئنا مردم همراهي كنندگان موفقيت اين دوطرح را همواره به ياد خواهد داشت.

احياي شركت زغالسنگ البرز مركزي و نساجي قائم شهرتنها اسباب توسعه حوزه انتخابيه نيستند و با توجه به صبغه فرهنگي جناب آقاي ادياني راد خروج آموزشكده فني وتربيت معلم با بودجه ميلياردي آن از شهرستان سوادكوه جاي گلايه دارد كه با استقرار آن در شهرستان سوادكوه شاهد جهش اقتصادي – علمي در شهرستان مي شديم كه متاسفانه منتفي شد.

بخشهاي مهمي ازگدوك سوادكوه نيزاز شهرستان سوادكوه جدا شده است و اين امر در آينده از دو نماينده متنفذ شهرستان بطور جدي از طرف مردم حوزه انتخابيه سوال خواهدشد.

مردم سوادكوه آرام آرام در حال فراموش كردن جدالهاي بي حاصل مسولان انتخابي و انتصابي سابق خود بودند كه برخي موضع گيريهاي جناب آقاي ادياني آن زخم ديرين را كه يكي از عوامل توسعه نيافتگي ما وكاهش انرژي خدمت رساني براي همه مسولان انتخابي و انتصابي است را به يادمان آورده است.اميدواريم با رفع سوء تفاهمات شاهد همكاري و همراهي دو نماينده محترم سوادكوه در مجلس و دستيابي به اهداف توسعه شهرستان سوادكوه باشيم.

عمران اكبرنژاد ( كارشناس علوم اجتماعي وفعال مطبوعاتي )


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.127 seconds.